17.8.18

Kako sam se provela na zen meditaciji

Svaki dan skoro prolazim pored jedne oronule kuće na kojoj piše ZEN. Petnaest godina, tačnije, možda nešto manje, nisam skontala da na toj kući piše to. Ali, pre neki dan nazove me drugarica i kaže mi da odemo malo na čas meditacije.

Ajde, dogovorimo se da se nađemo u pola osam i da odslušamo uvodno predavanje. Ispred kuće sede dve žene i smeju se. Mi klimamo glavama i pokazujemo očima prema vratima i one potvrdno odklimavaju. Aha, dobro, znači i vi idete. Prvi put? Prvi put.

Nakon nekih minut, minut i po, parkira se neki matori sa isto tako matorim opelom. Govori tihim glasom, jer kao da ne ume glasnije. "Čekate mene?" Nakon našeg potvrđivanja, krenusmo za njim.

Ušli smo u hodnik, tamo milion nekih sandala i papuča. Izujem baletanke i krenem u predsoblje. S desne strane ormani puni nekih crnih jastuka obmotanih kaišima. To su jastuci za meditiranje. Nakon biranja jastuka, jer od crnih i istih, možeš izabrati samo crni i isti, uđosmo u neku vrstu svete prostorije - ali levom nogom i sagnuvši telo spojenih dlanova prema učiteljima na slici.

Da, učitelji, tako ih ja zovem, su uokvireni na nekom omanjem stočiću, iza njih vaza sa cvećem, pored dve sveće od parafina i neki stihovi, mantre ili ne daj bože šta.

U prostoriji poređani podni jastuci do zida. Naravno, svako bira svoj i svi su i isti i crni. Posedali, poslušali uvodno predavanje o nekom gočiju, tamagočiju i zenu i zazenu. Ništa nisam razumela, ali ni ne možeš, kad ti za to trebaju dva života, a ne pola sata.

I, završismo mi to predavanje, objasnio nam je instruktor kako se sedi u lotusu, kako levi dlan mora da bude u desnom i oba palca da budu spojena, a ono na kolenima, kad spojiš palac i kažiprst, to su oni jadnici što nemaju pojma.

Nakon nekoliko trenutaka uđoše u "hram" nekolicina nadrkanih u crnim mantijama i zauzeše svako svoju busiju. Odmah se u lotus poziciji okrenuše prema zidu i počeše da dišu i ništa ne rade.

Gong je opalio instruktor jedno tri puta i započesmo svi svoje dva-puta-po-pola-sata-ćutanje i nepomeranje.

Neko jebeno nije isključio telefon, jedan od nadrkanaca naredi ako može da se isključi telefon i da se smiri. A, ne smetaju mu ovi što idu u wc iznad, pa puštaju vodu, deca što se dernjaju, zvona s obližnje crkve? Šta ako moram, ne daj bože, da se zakašljem ili da kinem?

Počesmo. Svako prema svom zidu, ja prema prozoru. Da li sam se mogla jebeno neudobnije namestiti? Trnu mi prsti. Kako da se pomerim, da ne ometem ove ćutologe i nepomerologe? Izdržala sam pola sata i gong je oglasio pauzu. Ustajemo i pravimo nekakve kvadrate po sobi s levom rukom sklopljenom u šaku na solarnom pleksusu i dišemo istovremeno upirući palcem prednje noge o tlo kao da gasimo cigaru, ali težinom celog tela. Zavesa se otklonila s prozora i sad svi spolja bulje u nas unutra kako obrazujemo kvadrate i žmurimo.

Napokon jastuk i lotus. Druga polovina meditacije. Dišem i pokušavam da ne mislim ni na šta. Misli samo naviru. Razmišljam o tome, s koje strane se otvara kebab kad ti ga umotaju u foliju za poneti. Sreća, pa počinje desna noga da mi trne neizdrživo i primorana sam da ne mislim na kebab nego na nogu. Ok, pomeriću je, inače, ne znam.

Pomeram nogu, sad sedim u nekom razvaljenom lotusu, palčevi ne znam gde su mi. Čekam kraj meditacije, počinje užasno da me boli pozadina. Noga se odtrnjava i sada me golica. Šta ako krenem da se smejem, jao!.

Gong udara kraj. Srećna sam ko mali majmun. Još ritual, neka pesma, mantra šta li je. Žena u odori deli nam svakom po plastificirani tekst koji moramo da pevamo, dobro, više da brojimo. A nemamo pojma ni šta znači. Ali smo pevali, valjda u jednom dahu, iza ovih profesionalaca nadrkanih. Kad se završilo nabrajanje saznaje lingvista u meni da smo upravo brojili na mešavini, paz' sad: starojapanskog, starokineskog i sanskrita. Kakvi smo jebači.


Na kraju, naklon starinama i učiteljima i izlazak iz svete prostorije desnom nogom.

Kasnije, te večeri, dok je drugarica obavljala telefonski poziv, ušla sam u imbis i kupila kebab za poneti.

0 comments:

Постави коментар

LinkWithin

Related Posts Plugin for Blogger