6.11.10

Sine, ovo, sine, ono...









- Čini mi se nekako crvenkasto. A "A" vuče na ljubičasto. "3" je žuta, "1" je plava.
- Čekaj, je l ti mene zajebavaš?
- Ne bre, meni je svako slovo skoro druge boje. Još od malena.
- Tebe ko da je majka meskalinom dojila.
- Nikad nisam probao ni to čudo, ni lsd. Kažem ti. Ako hoćeš da me testiraš, izvoli. Nemam više volje da se pravdam stalno: "Sine, ti si na drogama." "Poludećeš", "Ti si za mentalnu ustanovu." Sine ovo, sine ono.
- Matori, aj' sad bez zajebancije, stvarno vidiš slova i brojeve u drugim bojama?
- Da, jebote, ne veruješ mi. I nije samo to. Ponekad se svađaju. Evo npr. broj "1" je neki gospodin sa šeširom, "2" je gospođa. I ako stoje u nizu, prepiru se, ona mu uvek trči iza leđa, on joj okreće leđa i beži. Imaju problem.
- Da, svađaju se jer je on muška šovinistička svinja, a ona dama ko Svetlana Bojković. E, ovaj, a "3" i "4"?
- "3" je strašno prgava, a "4" hoće sve da izgladi. Najbolje se slažu kad se uopšte i ne vide.
- Tebi su, izgleda, svi brojevi u nekoj žešćoj zavadi.
- Uglavnom. Slažu se samo međusobno isti brojevi.
- Nije tebi loše u tom svetu. Aj' recimo da sam ti poverovao.
- Fora je u tome što ja onda mislim da svi to imaju, mislim, tu "specfičnu" percepciju.
- Evo, ja da ti kažem da ja to nemam, i sve vreme mislim da me zajebavaš.
- Ima tu još toga. Evo npr., ako pomislim na neku stvar, javi mi se ukus u ustima. I opet ti kažem, da nisam čitao o tome, ne bih znao da to nije kod svakoga.
- Šta ti se javi kad pomisliš na Draganu?
- Ne zajebavaj sad, ne javlja mi se stalno i ne mogu da regulišem kad će da se javi, ali se javi s vremena na vreme. Pre par nedelja sam pomislio na odmor na Malti, i javio mi se ukus kiselog u ustima. Razmišljao sam šta bi moglo da dovede do toga i skontao da ne mogu da povežem. Ništa kiselo nisam jeo na Malti da bi mi ostalo u sećanju.
- I takve stvari se ponavljaju?
- Da, ali ne stalno. Postoji istraživanje o tome kako su ti perceptori u mozgu kod nas koji osetimo takve stvari povezani. Zvuk npr., može da bude ljubičaste boje. Priča se i da je Nikola Tesla imao takve sposobnosti. I onaj čuveni kompozitor Aleksandar Škrjabin je komponovao i pokušavao da spoji zvuk i boje.
- Ne seri? Nisam čuo za lika.
- Da, vidi na youtube, on je komponovao na osnovu boja, na nekom klaviru, kako stisneš dirku tako ti se pojavi boja tog tona, uvrnuto. Čuo sam priče da ima takvih ekstrema kod kojih oblici imaju ukus. To je i meni bilo totalno neshvatljivo.
- U, jee, bolest! Mislim, nije, ali jeste. Ne kapiram, znači čovek jede piletinu i ako je trouglastog oblika onda je slana, ako je okrugla onda je bljutava? Ludilo!
- Pa, tako nešto.
- Nego, ovaj, baš mi se javlja sad nešto, upravo sad, osetim ukus tog pečenog pileta i ukus piva. A pomislio sam na "Kod Miće", da li sam normalan?
- Gladan si, a svakako nisi normalan.
- Begajmo onda da osetimo forme pileta i boje piva.
- Ali nemoj o ovome nikome, znaš, Laza...

20 comments:

Miloš Jocić је рекао...

Hah, znam kako je tim nesretnicima, otkad znam za sebe vidim zvukove i note :D
Inače, Franc List, isto sinestetičar, često je znao da trpa orkestre sa kojima je nastupao, zahtevajući da sviraju "ljubičastije" i "plavetnije", lol

Valentina је рекао...

Joj meskalin :) otkad ne čuh tu reč. Ni pejotl :)
Sorry za off topic, povuklo me :)

Kajzer Soze је рекао...

Simpatično. Ja ponekad mogu u glavi da obojim mirise, a imao sam slične tripove vezane za slova kao klinac. Treba negovati tu dečiju percepciju, šteta što je uglavnom zaboravimo pod pritiskom sumorne svakodnevnice.

Krvolocna Barbika је рекао...

I ja imam taj trip sa personalizacijom brojeva,samo što kod mene je recimo 6 neka mnogo dobra riba,a 7 i 8 je naizmenično muvaju,a ona ne može da se odluči,a 9 niko neće a ona se prima na 8,a 2,3 i 4 su neka deca,a 1 je neki mudar deka :D 5 je kul i pametna i tako. Dosada svašta čini od čoveka :)
dobar tekst btw.

Džunglica је рекао...

@Miloshe!, dobro došao kod mene! Čoveče, to je poseban dar, uživaj! Ja sam imala kao dete: zamislim ime neke osobe i ono mi se nekako formira u sliku, šteta, nemam više...
@Valentina :))Džljut :D
@Kajzere, vaskrs'o si :)Nije to dečja percepcija, ali može da se izgubi, a može i da imaš ceo život.
@Barbi, tnx, nije dosada :)Da, imam to i sada, personalizujem stvari na neki način. I svi su u nekoj konkurenciji, interesantno! Čudno da je kec uvek muškarac :D

Unknown је рекао...

Rado bi` te u trojku :D :))

Džiadžojka-san је рекао...

Jbt meni je sreda uvek narandžasta. :S
A imala sam tripove da mi zimska bljuzgavica miriše na ribu. I provalila sam zašto. Kad se utabaju sneg i so po ulicama i doda malo blatišta od rastopljene zemlje, onda sve to zajedno izgleda kao prezle i jaja. A pošto najčešće jedem ribu uvaljanu u brašno ili prezle, mislim da ja zbog toga. Liči nekako.
Volim te tripove, mada nisu toliko čudni. Kladim se da 90% ljudi kiselo boji u zeleno ili žuto, slatko ili ljuto u crveno, slano u belo ili plavo. Prosto i tonovi koji su visoki su toplijih boja od onih niskih.
I eto tako... Nego kako si mi ti? :)))

Milja Lukić је рекао...

Da li gledala film "Maska"? U njemu dečak sa slonovskim licem želi da dočara slepoj devojci kako izgledaju boje...
Interesantni su i mirisi - na primer, kad god ulazim u neku zgradu koja ima veze sa administrativnim poslovima, ne mogu da se oslobodim mirisa buđi, iako miriše sasvim drugačije.

Džunglica је рекао...

@ Milko, nemoj da ti dovedem tu dve devetke gorile, da te ispremlate :)
@Dži, haha, ja ne bojim dane u nedelji...ali to što si opisala je upravo to nešto što nemaju svi. Asocijacije su nešto drugo, a da je sreda narandžasta? :D Hvala na pitanju dobro sam,lakiram nokte, obuvam štikle i idem po komšiluku :D
@Miljo, nisam gledala film, zvuči interesantno! To što ti opisuješ su asocijacije i mnogo ljudi ih ima. :)

Unknown је рекао...

Sad si me pogodila u šesticu :(

:P

D. је рекао...

Uuu, odlicno, nisam samo ja luda! Ja na primer vidim glasove. Ne sve, doduse, ali neki glasovi su mi kao kockice, glas jedne drugarice me podseca na jastuk i vatu... Bas cu da pogledam na netu da li ima neko objasnjenje za to.

A da, nekad umesto 4 napisem k. Ne znam zasto, podseca me 4 na k.

ТоМЦаа је рекао...

Ја само осећам и то ми је једино објашњење. Разликујем слику од звука, и често више на звук обраћам пажњу, али немам тај проблем (или дар) да ме звук подсећа на слику. Једино неке речи ме подсећају на неке друге речи (такође неповезане), али то је друга прича. :)

Džunglica је рекао...

@Milko, sorry udaram samo u šestice :O Kažu da tamo naviše boli muški rod... >:)
@D. Ako ti se redovno to dešava, verovatno je sinestezija, inače su u neredovnim slučajevima samo asocijacije koje mogu biti weird :)
@ATomski,koje reči koje reči? :)

Unknown је рекао...

Da, ali mi imamo svoje kečeve, na koje padnete prije no što klepite ;) :P

E, mogli bismo ovako mjesec dana :D

ТоМЦаа је рекао...

Питам се да ли би 69 које једном иде у 84 изазвало 92, 94 или можда оба... Можда напишем нешто о томе :)

Милко, понестаје вам цифара, мораћете да кренете са бројевима ако не престанете ¦D

Ахммм... Које речи? Тренутно не могу да се сетим, можда је то продукт мојих рандом мисли, нпр. тежња -> вожња -> парацетамол (?!) А можда сам то и исконструисао. Ко зна...

Džunglica је рекао...

@Milko, lepo si to rekao! Imamo i mi svoje kečeve!
@Tomcee, 69 u 84tvorci? hahaha, OK?! Težnja, vožnja...what? Freak!

ТоМЦаа је рекао...

Ја фрик?! Шта ОК? Збуњ.

Džunglica је рекао...

Tmc, pa kako težnja, vožnja i paracetamol idu zajedno? Mislim, objasni publici mojoj i meni!

ТоМЦаа је рекао...

Да свако има овакве грехове, живот би био тако диван (у вези са дизајном :))

Не знам како иду, објасни ти мени... Рекох да је невезано, то је неки рандом који изађе из мог мозга... 'ајде тежња и вожња, завршавају са "жња", али одакле ми парацетамол после тога?!

Анониман је рекао...

brojeve ne pamtim,boje u smislu teksta..Saska = svetlo plavo..a nemam pojma zasto ??? Inace plava boja moja boja..Plava u nijansama moja strast..jednostavno Volim plavo...

Постави коментар

LinkWithin

Related Posts Plugin for Blogger