16.11.10

Veran? Naravno, kad naiđe ona prava....

Da se ne lažemo. Nema vernog čoveka. Nema te ljubavi koja će ceo život zakovati nekog samo za jednu osobu. Zapravo, volela bih da mi neko kaže da grešim. Lično ne znam nijedan jedini par, a da neko od njih dvoje nije švrljno ili bar poželeo da švrljne i ostao vezanih gaća i mokrih čarapa. Imam jednog druga koji kaže: "Šta koji kurac ima da me voli? Bitno da me poštuje." Kad bolje razmislim i u pravu je. Poštovanje je najbitnije. Kakva ljubav crna. Volim te danas, sutra možda ne. Ali poštujem te, poštujem tvoju personu, tvoje biće, ono što jesi, zbog sebe, ne zbog mene. E, to je onda prava stvar. A onda i ljubav je abstraktna kategorija kao i vernost. Imala sam prilike da upoznam osobe koje se kunu u vernost do groba - naravno, kad naiđe odgovarajući partner. Ma, koga ti zajebavaš? Pa što do sada nije naišao? Ne dragi moj, veran si sebi, a da si sposoban da se vezuješ sigurno ne bi bio veran tako kao što tvrdiš. Želje su jedno, realnost je drugo.

Svima nama treba promena. Jedna iskusna starija žena mi je jednom prilikom rekla dok sam se zabavljala sa jednim mladićem: "Brak ti je tegla puna govana a na vrhu med, kad pojedeš med, jedeš govna." Zašto ljudi sa takvim stavom ostaju zajedno? Zbog dece? Da li ta deca pate? Naravno. Hoću da kažem, čovek nije preodređen da bude ceo život s jednim partnerom. Iz razloga što se svi razvijamo i stalno učimo nešto novo, menjamo potrebe iz dana u dan, zaista, zašto ostati s nekim samo iz navike? Ili, što nam je udobno?

Dvoje u ljubavi kroz osnovnu školu, srednju školu, fakultet, brak, i na kraju razvod. Niti je ona prošla nešto u životu, niti je on. Zapravo jeste on, švrljao je. I prirodna posledica toga jeste razvod. Dok je lepo, lepo je, kasnije će ionako da ostanu samo govna. Što se mi ljudi opterećujemo vernošću? To nije normalna stvar. Čovek nije stvoren da bude veran. Nema idealne ljubavi, nema idealnog braka, a tek vernost ne postoji.

Možda sam negativna. Verovatno je fazon u tome, učiniti život u dvoje (ako baš mora) što podnošljivijim mogućim. A da bi to bilo ostvarivo, treba da se mukotrpno radi na tome. Ništa nikom nije bogom dano. Sve mora da se izbori. Sage o velikim ljubavima, ne znam, nije me tresnulo. Ionako su sve velike ljubavi nedokučive i tužne. Verovatno je to razlog da ljudi šaraju. Ako nije zbog mrtvog seksa, onda jeste zbog velike ljubavi. I seks je nešto što dosadi, kao i jedno te isto jelo svaki dan. Ono čemu treba da se stremi jesu promene, ne sklad, promene... Sklad umori dušu, a duša je sklona traženju. Ne harmonija, ona je dosadna. Adrenalin, strast...to je ono što nam treba. I ti da budeš ti, a ja da budem ja, pa dokle stignemo. The life goes on and on...

21 comments:

ТоМЦаа је рекао...

А шта то теби даје за право да кажеш да је он прошао нешто јер је шврљао а она није ништа? Шовинисто.

Ово остало је све логично, јер су људи животиње које разумеју да су животиње и углавном не могу да робују правилима која су сами измислили.

Unknown је рекао...

Ja sam romantičan, vjerujem u pravu ljubav i u mene nema varanja :P

Valentina је рекао...

Već znaš da se ne slažem s tobom :)

Retka Zverka је рекао...

A je l' ti neka iskusna žena rekla: "Muškarce treba jebati, zajebati i odjebati"? To je uglavnom muški princip ponašanja. Mislim da jesmo poligamna bića koja se svesno odlučuju na monogamiju. Život sa jednom osobom do kraja života, a da to bude zadovoljavajuće za oboje, nije nemoguć, ali sve teže ostvarljiv - jer, to prosto više nije "u trendu". Nameću se neki drugi aršini, vrlo agresivno. Zajednički život je mukotrpan svakodnevni trud i rad - nije baš robija, ali ima i takvih trenutaka. BTW, ljubav i poštovanje prema nekome idu ruku pod ruku. Najvažnija je otvorena komunikacija i spremnost na kvalitativne promene, što često izostaje. Ljudi teško prihvataju da je ključ njihovih loših ljubavnih ishoda upravo - nedostatak komunikacije. I u muško-ženskim i u ostalim odnosima izostaje ključna komponenta - saslušati onu drugu stranu, nepristrasno, bez padanja u vatru. I to da ljudi sve češće smatraju da je komunikacija, "gađanje" sa monolozima, međutim, nije tako. Nismo svi evoluirali dovoljno, i nismo spremni da se borimo i izborimo, i to je jedan od značajnih problema.

Natasha Bee је рекао...

Lično znam dosta ljudi koji su prilično stari (oko 70 god) ali ih to ne sprečava da se i dalje vole, šetaju s rukom u ruci, čak se i poljube vrlo iskreno. I kada ih pitate da mogu da vrate vreme, kažu da bi sve uradili isto i da bi ponovo bili sa tim nekim sa kim su sad.
A te "iskusne starije žene" koje brak porede sa zaslađenom teglom fekalija verovatno žive kod šporeta sve onako debele i neugledne smatrajući da su svoj životni cilj ispunile tako što su rodile decu i udale se, dok im muž povraća u nekoj memljivoj kafani otrovan od alkohola ili ostavlja platu po kladionicama.
Ljudi se vezuju iz pogrešnih razloga (mahom), ona je trudna ili je njemu krajnje vreme da se ženi. U braku su jer to tako treba. Ti brakovi pucaju. U kući imam primer da se ljudi vole i sa pedeset i kusur godina, ne svađaju se nikada, ne gledaju svet kroz pare, žive zdravo i skladno, tako da niko ne može da me ubedi da je tako nešto nemoguće.
Veliki problem je taj što živimo u skurcanom vremenu, nema se para, stambenih uslova, a svi bi leba bez motike i život na visokoj nozi. E pa, ne ide to tako!
Žalosno je i to što većina brzo zaboravi ili uopšte ni ne sluša ono što svešteno lice priča tokom ceremonije crkvenog venčanja.
Ljudi su veoma samoživi, bitno je samo ono što MENI treba i šta JA hoću. Nema kompromisa ni ustupaka, MENI ne odgovara, JA neću i MENE boli uvo!
Zapad i Evropa nam naturaju trend vanbračne dece, freesyle života, samostalnih majki i očeva koji plaćaju alimentaciju.
Ali dobro, svakom svoje.

Ja i dalje, uz kolegu Grmušu, verujem u ljubav i porodične vrednosti. :)

Džunglica је рекао...

@Tomcee, izvukao si iz konteksta :) Nisam šovinista, samo znam da je on švrljao, a ona ga čekala...tako nekako. Inače slažem se s tobom oko robovanja onome što smo sami sebi nametnuli.

@Milko, svaka tebi čast!

@Valentina, u redu je, ne moraš da se složiš sa mnom, na kraju krajeva svako ovde ima svoje mišljenje. Da dodam, drago mi je.

@Sestro Zveri, slažem se s tobom. Ne, nije mi nijedna žena to rekla, ali možda znam jednu koja bi se tako ponela da može. Jebi ga. Da i u pravu si, komunikacija jeste najbitnija, mada puno više i ona neverbalna. Možda sam nakrivo nasađena ali meni sklad ubija ljubav. Bitno je naglasiti da su dve osobe individue a ne jedno. I sad smo opet kod koncepta individualnosti, udaljenog od crkvenih vrednosti.

@Natasha, ovde je izneto moje mišljenje, grubo govoreći. Postoje izuzeci, ali u globalu jeste tako, mlađe generacije više ne razmišljaju o braku kao nekoj instituciji koja treba da zaštiti familiju. Sve se promenilo i uvek se menja. Jednostavno pantha rei! A to što svešteno lice priča...ma dok ono meni vozi kola od par stotina hiljada evra, ne dajem ni boba za to što on melje. I videla sam to. Kod nekoliko njih. I oni su ljudi, i ne poste u vreme posta i imaju seks, samo nešto kenjaju o moralu. Zauvek mi se iskrivila slika o srpskom sveštenstvu! Mogla bih da pišem tomove o tome.
A ono, nisu ni svi ljudi isti, niti su svi isto vaspitani. Niti svi imaju iste potrebe, i to treba uzeti u obzir. Kao i (ne)generalizovanja.

sunday је рекао...

Retka Zverka&Natasha Bee-odlični postovi!Za mene,osnova je ''...ljubav i poštovanje prema nekome idu ruku pod ruku. Najvažnija je otvorena komunikacija...''.
I da,verni postoje.
Izvini,o Kraljice,što iskazah ne slaganje sa tobom,na tvom blogu.

ТоМЦаа је рекао...

Па не, само си рекла тако као да је увек он тај који шврља а она та која на крају нема никакве користи од те везе. А није увек тако. Или сам ја погрешно разумео све.

Иначе ја сам први који је "веран кад се појави она права", чак сам то негде и написао. Мада тешко да ће икад постојати "права" за мене. Ретко ко да разуме шта ја уствари хоћу. Можда чак ни ја не разумем...

Džunglica је рекао...

@Sunday dobro došao/la na moj blog. Nije bitno što se ne slažeš, cilj je da se konstruktivno rasprave neke stvari, šta bi bilo kad bi svi mislili isto? Nema potreba za veličanjem o Sundayu!

@Tmc, ne, generalno, ovo je bio konkretan primer jednog konkretnog para. Zbog toga zbunjitis. :) Pa i ja sam prva verna, i ne verujem u pravu ljubav. Verujem da ima više ljubavi u životu i ne samo jedna, tako da je (opet iz mojih očiju) nemoguće biti ceo život veran samo jednoj.

Ne postoji prava ljubav. Svaka je ljubav prava u određenom periodu i onda se nešto pokvari i čovek je opet na putu da traži onu jedinu pravu gde se ništa više ne sme i neće pokvariti. Tja, utopija! Zato, rad rad i samo rad. I možda bude ok za duži vremenski period.

electrasdreams је рекао...

Kada te bude tresnulo, pisi nam opet.

Стефан Јањић је рекао...

Прво, извињење због тога што ме неко време нема... Као што сам и Томци рекао, твој и његов темпо је заиста тешко пратити (при томе не мислим, наравно, да не волим да читам ваше текстове) већ да објављујете постове веома често.

Друго, и овај текст је добар као и сви твоји (заправо, не сећам се било каквог твог промашаја (ако изузмемо то што неке апстрактније и личније теме нисам баш схватио). Слажем се са тобом! Недавно сам о томе писао и код Миље... Мислим да је брак друштвена категорија која ће убрзо нестати јер је (скоро па) немогуће да се двоје људи воли читав живот.

Džunglica је рекао...

@electrasdreams, pa tresnulo me više puta, u tome je poenta...nikako da me tresne za sva vremena :)

@Stefane, oo, ma kakvo izvinjenje, čoveče! Ma smaramo te te TMC i ja ;) nećeš da priznaš samo. Šta mogu, kod mene kad ima ima kad nema onda baš nema. Sad baš ima. Imam i vremena :) Takođe se slažem oko ovoga za čitav život, mada svašta je moguće, postoje fenomeni svuda. A i pitanje je definicije ljubavi, svako je različito definiše.

Natasha Bee је рекао...

@Jungle Queen:
Nemoj pogrešno da me shvatiš, ja sam nepopravljivi optimista i romantik, ali me je izrevoltirala ona tegla sumnjivog porekla, to kad čujem, poludim!
Svako ima pravo da gleda na stvari kako sam hoće i smatra da treba. U neku ruku se slažem sa tobom. Jedni se kontinuirano razočaravaju u partnere i odustaju od ideje o večnoj ljubavi, drugi je nađu pa im je super, uglavnom, u osnovi su svi u pravu shodno tome kakva ih sreća prati. Meni je žao što situacija nije sjajna i što smo krenuli u ambis porodičnog života - srećni su oni koji isplivaju iz tog sranja.

A o sveštenstvu POTPUNO delim tvoj stav, konkretno sam naglašavala poentu koju iznose, baška što ni oni sami sebe ne slušaju...

Vidim da sam umešana u rolat. :) Thanks!

Milja Lukić је рекао...

Verujem u "ono nešto".
Ako i kratko traje "to nešto", bolje je nego da traje dugo a bude nikakvo.
Ne znam da li na poštovanju može da se gradi veza zvana ljubav. Možda, neko bi trebalo da me uveri jer ne verujem u to. Znam mnoge parove gde jedno o drugom i ne misle bogzna šta lepo, ali se - vole!
Pisala sam već o tome, ovaj tvoj post shvatam kao prošireni komentar i polaskana sam. Cenim tvoj stav, iako se ne slažem u potpunosti s njim.

Džunglica је рекао...

@Natasha, opušteno... svi mi imamo takvu teglu, jebiga, nije svaki dan činija jagoda sa šlagom :)
Starije generacije možda prate tu neku tradiciju, ostajanja u lošem braku zbog dece ili neki drugih stvari. Ove mlađe, ne sviđa ti se - kupi perje, ima ko će. I slažem se, što se mučiti? Nismo krenuli u ambis porodičnog života, jednostavno vremena se menjaju, i pre su npr. žene (pošto je bio izražen patrijarhat - da me ne proglase za šovinistu) morale da trpe svašta a sada za to postoji razvod. Jednostavno, danas svako gleda na sebe malo više, što nije nimalo pogrešno. A i deca treba da budu vaspitavana tako da gledaju na sebe.
Što se rolata tiče, samo kvalitetni sastojčići ;)

@Miljo, u pravu si 100 posto. Neki ljudi veruju da "ono nešto" traje čitav život, mada...tu sam skeptična. Na poštovanju samom ne može da se gradi veza. Ipak je potrebna i fizička privlačnost :)Ne znam šta više...Neka zajednička maštanja, stremljenja, naglašavanje različitosti opet...Neke paradoksalnosti, dinamika i talasi sa haj amplitudama. Sve ostalo ubija ljubav. E, sad možda sam malo ekstremna :) ALi znaš šta mislim ;)
I ja sam pisala o simbiotičnim vezama. Nije bitno, ne moraš da se složiš sa mnom, ponekad se ne slažem ni sama sa sobom, kao što reče Heraklit: "Panta rhei!" Sve teče...

Стефан Јањић је рекао...

Заиста ме не смарате, Џангл! Нисам то ни помислио... Само сам рекао да не стижем због обавеза (видите то и по мом блогу) све да прочитам... Ти си још увек у налету ентузијазма и можеш да "производиш" велики број лепих текстова; такво расположење обично спласне касније. Али Томца! То ми је чудо! После толико блоговања, још увек успева да одржава и квалитет и квантитет (мада су твоје теме ипак разноликије од његових, рекао бих)... Ма обоје сте чудо! :))

Džunglica је рекао...

Stefaneee, ne mislim ozbiljno, idi u peršun :D Vidim da ne stižeš i srce me boli da ne uspeš da pročitaš sve moje škrabotine ;) Hvala na komplimentima, i ti si, dok nisi došao u velegrad pisao svaki dan po post. Kod mene je na tri dana, ajde, nije baš tako često... Tomca i Zverka vode zasad :) ALi sad oftopičarimo (što reko neko sa Zverkinog bloga.)

Retka Zverka је рекао...

Ovaj, kad me već uzimate u usta, pa ja malo-malo pa odletim u offtopic, tj. promašim temu. Uvek ima još nešto što bih da dodam. :))

Анониман је рекао...

Evolucija i revolucija u coveku su jedno isto bez razlike dal se nekome to svigja il ne.. i kod svakog je razlicito ali ipak isto..to je tako i u pravila ljubavi..moj deda upoznao svoju zenu na svadbi i voleo je citav svoj zivot i neverujem da zna sto je to svrlja ..dal bi se danas neko tako ozenio??kad pocinje i kad zavrsuje ljubav i zasto??..sad su druga vremena i ljudi i druga pravila..za 100 god kad neko cita ovaj blog mislece najverojatnije koji kreteni ljubav sta je to??OCU da kazem TAKO JE menjau se pravila i ljudi ali ljubav je nesto drugo i ipak ipak zivot jos uvek postoi zbog ljubavi ..Brak nije ljubav,veza nije ljubav mozda zato mislis da to ne postoji jer su to pravila ali potpuno se slazem kad te tresne opet menja u tebe sve i tvoja pravila..
VERUJ U LJUBAV IMA OGROMNU MOC I POSTOJI!!!!Salute Kraljice produzi dalje i podrzavaj evoluciju :-)))

Džunglica је рекао...

Anonymouse, hvala na komentaru...slažem se s tobom, vremena se menjaju, možda i definicija ljubavi, starije generacije imaju tradicionalnije shvatanje braka...Verujem ja u ljubav, ali ne u jednu i ne za ceo život.

zwerka је рекао...

..znas!

Постави коментар

LinkWithin

Related Posts Plugin for Blogger